Május 28-án, szombat reggel szokás szerint megint begurultam a drótszamárral a hangár elé. Egész nagy társaság gyűlt már össze addig, de érdekes módon, most nem a kezdők voltak túlsúlyban, pedig jellemzően 10-12 újonc is meg szokott jelenni. Most viszont összesen 6-an voltunk. Mint mostanában oly' sokszor, most is déli felállásból repültünk, de most legalább egyből ott állítottuk fel a startot, nem menet közben kellett átköltözni.
Nekem erre a napra az I/7 csúsztatás gyakorlatból négy felszállást és az I/8 letakart műszerfallal történő repülésből egy felszállást tervezett be az oktató. Mivel az egyik növendék aznap már a dugóhúzó gyakorlatokat kellett volna hogy végezze, amire csak később került volna sor, így gyakorlatilag öten kezdtük el a repüléseket a két Góbéval. Úgy jött ki a lépés, hogy én repültem párban az egyik géppel, a másikon pedig hárman osztozkodtak.
Első körben az oktató megmutatta a csúsztatást, de igazából nem volt már teljesen újdonság nekem, mert korábban repültem olyan oktatóval, aki a leszállás előtt alkalmazta ezt a technikát. Nagyjából nekem is ment a dolog, de azért van még mit csiszolnom rajta. Alapvetően az az egyik hibám, hogy ösztönösen elkezdem húzni a botot, hogy ne olyan intenzíven süllyedjek, pedig itt ugye pont ez lenne a cél. Kicsit szomorkodtam miatta, hogy nem ment jobban a dolog, de az oktató megnyugtatott, hogy ez inkább csak bemutató, nem olyan nagy probléma, ha nem tanulom meg most azon nyomban 100%-osan a végrehajtást. A második körben nem is kellett csúsztatást végeznem, mert az oktató azt mondta, hogy inkább gyakoroljuk a normál iskolakört.
Mivel ketten repültünk felváltva egy géppel, nagyon gyorsan eljutottam a negyedik kör végére, és már jött is a következő feladat, a letakart műszerfallal történő repülés. Igazából nem aggódtam különösebben, mert sok esetben amúgy sincs időm a műszereket nézegetni meg sokszor meg is feledkezem róluk. A magasságot a csőrlés tetején szinte mindig elfelejtem ellenőrizni, a variót sem igazán figyelem repülés közben. Szóval nekem annyira nem hiányoznak. :-) Szóval lement ez a kör is, így aznapra megvolt az öt felszállásom és még csak 11 óra volt.
A másik géppel repülőknek nem volt ilyen szerencséje, mert az oktatójuknak el kellett menni egy időre, meg utasrepültetés is volt, így nem haladtak olyan gyorsan. Később úgy hallottam, hogy csak 2-3 felszállást tudtak végezni. Én rövidesen el is jöttem a startról mert elhívtak, hogy segítsek a hangár körül a másnapi gyereknapi rendezvény előkészületeiben.
Szóval ez egy nagyon rövid, de eredményes nap volt számomra. Következő alkalomra maradt még egy letakart műszerfallal történő repülés, és aztán jönnek a dugóhúzó gyakorlatok! Már nagyon várom ezt a feladatot, mert végre valami merőben más jön, mint az iskolakör repülés. A vontatással együtt eleve sokkal hosszabb ideig tart a feladat és sokkal magasabban leszek, mint eddig bármikor. A vontatás is érdekesnek ígérkezik, remélem az oktató engedi majd kicsit vezetni közben a gépet. Na meg maga a dugóhúzó gyakorlása is biztosan nagy élmény lesz. Ráadásul ha ezen is túl leszek, már csak 6 felszállás marad a vizsgáig, amit már nagyon várok.