HTML

Pilóta leszek!

Élményeim a vitorlázó repüléssel való ismerkedés során

Friss topikok

  • Big Blaster: @Glider pilot: Szia! Örülök, hogy tetszik a blogom. Sajnos nekem az idén nem sok babér termett. Az... (2012.09.25. 22:19) Derült égből C vizsga :-)
  • Sas155: Simán összejön. Itt van még az augusztus, meg a szeptember is jó erre. Nagy nyugodt termikek. :-) (2011.08.15. 16:12) Útban a C vizsga felé II.
  • Big Blaster: Sok sikert hozzá. Remélem összejön neked. Ebben a válaszban akartam először leírni, hogy én mire j... (2011.08.11. 21:37) Útban a C vizsga felé I.
  • suti1979: Akkor jelezzél legközelebb neki az oldalkormannyal, vagy szólj az oktatonak, mert így gyilkolja a ... (2011.07.24. 06:54) B vizsgás vagyok!
  • _Karak_: Gratulálok! Nincs is szebb és maradandóbb élmény az első egyedüli iskolakörnél! A következő szép ... (2011.07.05. 10:48) Megvolt!

Linkblog

Május 28-án, szombat reggel szokás szerint megint begurultam a drótszamárral a hangár elé. Egész nagy társaság gyűlt már össze addig, de érdekes módon, most nem a kezdők voltak túlsúlyban, pedig jellemzően 10-12 újonc is meg szokott jelenni. Most viszont összesen 6-an voltunk. Mint mostanában oly' sokszor, most is déli felállásból repültünk, de most legalább egyből ott állítottuk fel a startot, nem menet közben kellett átköltözni.

Nekem erre a napra az I/7 csúsztatás gyakorlatból négy felszállást és az I/8 letakart műszerfallal történő repülésből egy felszállást tervezett be az oktató. Mivel az egyik növendék aznap már a dugóhúzó gyakorlatokat kellett volna hogy végezze, amire csak később került volna sor, így gyakorlatilag öten kezdtük el a repüléseket a két Góbéval. Úgy jött ki a lépés, hogy én repültem párban az egyik géppel, a másikon pedig hárman osztozkodtak.

Első körben az oktató megmutatta a csúsztatást, de igazából nem volt már teljesen újdonság nekem, mert korábban repültem olyan oktatóval, aki a leszállás előtt alkalmazta ezt a technikát. Nagyjából nekem is ment a dolog, de azért van még mit csiszolnom rajta. Alapvetően az az egyik hibám, hogy ösztönösen elkezdem húzni a botot, hogy ne olyan intenzíven süllyedjek, pedig itt ugye pont ez lenne a cél. Kicsit szomorkodtam miatta, hogy nem ment jobban a dolog, de az oktató megnyugtatott, hogy ez inkább csak bemutató, nem olyan nagy probléma, ha nem tanulom meg most azon nyomban 100%-osan a végrehajtást. A második körben nem is kellett csúsztatást végeznem, mert az oktató azt mondta, hogy inkább gyakoroljuk a normál iskolakört.

Mivel ketten repültünk felváltva egy géppel, nagyon gyorsan eljutottam a negyedik kör végére, és már jött is a következő feladat, a letakart műszerfallal történő repülés. Igazából nem aggódtam különösebben, mert sok esetben amúgy sincs időm a műszereket nézegetni meg sokszor meg is feledkezem róluk. A magasságot a csőrlés tetején szinte mindig elfelejtem ellenőrizni, a variót sem igazán figyelem repülés közben. Szóval nekem annyira nem hiányoznak. :-) Szóval lement ez a kör is, így aznapra megvolt az öt felszállásom és még csak 11 óra volt. 

A másik géppel repülőknek nem volt ilyen szerencséje, mert az oktatójuknak el kellett menni egy időre, meg utasrepültetés is volt, így nem haladtak olyan gyorsan. Később úgy hallottam, hogy csak 2-3 felszállást tudtak végezni. Én rövidesen el is jöttem a startról mert elhívtak, hogy segítsek a hangár körül a másnapi gyereknapi rendezvény előkészületeiben.

Szóval ez egy nagyon rövid, de eredményes nap volt számomra. Következő alkalomra maradt még egy letakart műszerfallal történő repülés, és aztán jönnek a dugóhúzó gyakorlatok! Már nagyon várom ezt a feladatot, mert végre valami merőben más jön, mint az iskolakör repülés. A vontatással együtt eleve sokkal hosszabb ideig tart a feladat és sokkal magasabban leszek, mint eddig bármikor. A vontatás is érdekesnek ígérkezik, remélem az oktató engedi majd kicsit vezetni közben a gépet. Na meg maga a dugóhúzó gyakorlása is biztosan nagy élmény lesz. Ráadásul ha ezen is túl leszek, már csak 6 felszállás marad a vizsgáig, amit már nagyon várok.

Címkék: oktatás vitorlázórepülés csúsztatás dugóhúzó

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilesz.blog.hu/api/trackback/id/tr652950107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suti1979 2011.06.02. 11:37:46

Vontatásból csináljátok a dugógyakorlatokat? Ez benne van a kiképzés árában, vagy külön fizetős nálatok?

Big Blaster 2011.06.02. 20:54:04

@suti1979: Igen, vontatásból végezzük a dugóhúzó gyakorlatokat.
A második kérdés kicsit komplikáltabb, mert nálunk nem egyben kell fizetni a kiképzésért, hanem csak annyi a kritérium, hogy az egyenlegünk mindig pozitív legyen repülés előtt, de hogy milyen ütemezéssel és mekkora összeget fizetünk be alkalmanként az ránk van bízva. Szerintem kb. 150000 Ft-ból lehet megcsinálni a kiképzést a B vizsga megszerzéséig és ebben benne van a 3 vontatásos felszállás is.

suti1979 2011.06.06. 08:05:04

@Big Blaster: Közben okosabb lettem, nálunk is lenne vontatás, ha az ürgék nem cseszték volna szét a felszállómezőt télen... majd ha be lesz foltozva csak utána merészkedik rá vontató gép. :P
süti beállítások módosítása