HTML

Pilóta leszek!

Élményeim a vitorlázó repüléssel való ismerkedés során

Friss topikok

  • Big Blaster: @Glider pilot: Szia! Örülök, hogy tetszik a blogom. Sajnos nekem az idén nem sok babér termett. Az... (2012.09.25. 22:19) Derült égből C vizsga :-)
  • Sas155: Simán összejön. Itt van még az augusztus, meg a szeptember is jó erre. Nagy nyugodt termikek. :-) (2011.08.15. 16:12) Útban a C vizsga felé II.
  • Big Blaster: Sok sikert hozzá. Remélem összejön neked. Ebben a válaszban akartam először leírni, hogy én mire j... (2011.08.11. 21:37) Útban a C vizsga felé I.
  • suti1979: Akkor jelezzél legközelebb neki az oldalkormannyal, vagy szólj az oktatonak, mert így gyilkolja a ... (2011.07.24. 06:54) B vizsgás vagyok!
  • _Karak_: Gratulálok! Nincs is szebb és maradandóbb élmény az első egyedüli iskolakörnél! A következő szép ... (2011.07.05. 10:48) Megvolt!

Linkblog

Reméltem, hogy a héten meglesz a C, de már nem vagyok benne annyira biztos. :-(

Tegnap megvolt a termik bemutató oktatóval. Sikerült elég rossz körülmények között 37 percet repülnünk. Persze az oktató vezetett a kritikus helyzetekben én pedig átvettem, amikor már stabil emelésben voltunk. A leszállás után úgy éreztem, hogy ma simán lenyomom az ellenőrző repülést és aztán remélhetőleg meglesz a C-hez szükséges egyedüli negyed óra is. Hát nem egészen így történt....

A mai üzemnap elején a kezdők repülték az iskola köröket én pedig vártam, hogy mikor kezdenek látszani a termik képződés jelei és mikor szól az oktató, hogy üljek a gépbe és csináljuk meg az ellenőrző repülést. Végre elérkezett ez is. Felszállás után kb. az iskolakörön vezettem a gépet. Volt is néhány határozott lökés, de nem igazán tudtam velük mit kezdeni. Olyan nem volt, hogy folyamatos emelés lett volna pár másodpercig, amiből egyértelmű lett volna számomra, hogy ez a termik. A másik gond, hogy az oktató szerint nagyon sokat csúszkáltam, ami alapvető hiba. Mondanom sem kell, hogy semmit nem sikerült emelkednem, így pár perc után újból a földön voltunk. Az oktató szerint először a csúszás mentes fordulókat kellene megtanulnom, anélkül tök felesleges erőltetni a dolgot. Ebben biztos igaza is van, de a lelkivilágomnak egyáltalán nem esett jól ez a kritika. Azt tudtam, hogy nem repülök még olyan szépen mint a profik, de arra nem gondoltam eddig, hogy a repülő tudásom gyakorlatilag olyan szinten sincs, ami az egyedül repüléshez szükséges lenne. :-(

Ezek után lógó orral végeztem az üzem kiszolgálását a záró sorakozóig. Nem repültem többet. Mondjuk elég hamar beálltunk, mert az időjárás a teljesítmény repüléshez és az idő feladatokhoz nem volt ideális, a kezdők pedig lerepülték a köreiket.

Azóta kicsit átgondoltam a dolgokat. Az a tervem, hogy nem erőltetem még a C vizsgát és az az előtti oktatós ellenőrző repülést. Végül is, ha nem jön össze a héten, akkor sincs semmi. Valószínűleg ezen a héten már csak szombaton fogok tudni menni a reptérre. Megkérem az oktatót, hogy repülhessek még egyedül spirál gyakorlatokat, ha kell akkor 10-et is. Egyrészt igyekszem gyakorolni a csúszás mentes fordulózást, és ha az időjárás is engedi és jól jönnek össze a dolgok, akkor esetleg sikerül a gyakorlás közben elemelkednem és összejöhet a 15 perc. Amikor úgy érzem, hogy a fordulók is már jobban mennek és esetleg sikerülne is termiket fognom és fennmaradnom, az után fogom kérni, hogy repüljük le az ellenőrzőt.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilesz.blog.hu/api/trackback/id/tr243147077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suti1979 2011.08.15. 11:32:35

Ez nem verseny és erőltetni sem kell. ;) Max 1 héttel később lesz 3 sirályod. ;) Ne keseredj el, menni fog simán.

Én most 3 hétig termikbemutatóra vártam, de nem jött össze az időjárás és amikor bomba idő volt, akkor meg az agri 250m-ig tudott húzni... :S Szerencsére szombaton volt egy 2 óra amikor erősebb ÉNY-i szél volt (ami jó a lejtőzésnek Határhegyen) és lejtőből - mivel abból már volt bemutatóm és ellenőrzöm - meg tudtam repülni a C-t. MC-n mondjuk ez nem opció, de lesz még bomba idő idén a csúszásmentes C-hez tuti. ;)

Sas155 2011.08.15. 16:12:47

Simán összejön. Itt van még az augusztus, meg a szeptember is jó erre. Nagy nyugodt termikek. :-)
süti beállítások módosítása