Reméltem, hogy a héten meglesz a C, de már nem vagyok benne annyira biztos. :-(
Tegnap megvolt a termik bemutató oktatóval. Sikerült elég rossz körülmények között 37 percet repülnünk. Persze az oktató vezetett a kritikus helyzetekben én pedig átvettem, amikor már stabil emelésben voltunk. A leszállás után úgy éreztem, hogy ma simán lenyomom az ellenőrző repülést és aztán remélhetőleg meglesz a C-hez szükséges egyedüli negyed óra is. Hát nem egészen így történt....
A mai üzemnap elején a kezdők repülték az iskola köröket én pedig vártam, hogy mikor kezdenek látszani a termik képződés jelei és mikor szól az oktató, hogy üljek a gépbe és csináljuk meg az ellenőrző repülést. Végre elérkezett ez is. Felszállás után kb. az iskolakörön vezettem a gépet. Volt is néhány határozott lökés, de nem igazán tudtam velük mit kezdeni. Olyan nem volt, hogy folyamatos emelés lett volna pár másodpercig, amiből egyértelmű lett volna számomra, hogy ez a termik. A másik gond, hogy az oktató szerint nagyon sokat csúszkáltam, ami alapvető hiba. Mondanom sem kell, hogy semmit nem sikerült emelkednem, így pár perc után újból a földön voltunk. Az oktató szerint először a csúszás mentes fordulókat kellene megtanulnom, anélkül tök felesleges erőltetni a dolgot. Ebben biztos igaza is van, de a lelkivilágomnak egyáltalán nem esett jól ez a kritika. Azt tudtam, hogy nem repülök még olyan szépen mint a profik, de arra nem gondoltam eddig, hogy a repülő tudásom gyakorlatilag olyan szinten sincs, ami az egyedül repüléshez szükséges lenne. :-(
Ezek után lógó orral végeztem az üzem kiszolgálását a záró sorakozóig. Nem repültem többet. Mondjuk elég hamar beálltunk, mert az időjárás a teljesítmény repüléshez és az idő feladatokhoz nem volt ideális, a kezdők pedig lerepülték a köreiket.
Azóta kicsit átgondoltam a dolgokat. Az a tervem, hogy nem erőltetem még a C vizsgát és az az előtti oktatós ellenőrző repülést. Végül is, ha nem jön össze a héten, akkor sincs semmi. Valószínűleg ezen a héten már csak szombaton fogok tudni menni a reptérre. Megkérem az oktatót, hogy repülhessek még egyedül spirál gyakorlatokat, ha kell akkor 10-et is. Egyrészt igyekszem gyakorolni a csúszás mentes fordulózást, és ha az időjárás is engedi és jól jönnek össze a dolgok, akkor esetleg sikerül a gyakorlás közben elemelkednem és összejöhet a 15 perc. Amikor úgy érzem, hogy a fordulók is már jobban mennek és esetleg sikerülne is termiket fognom és fennmaradnom, az után fogom kérni, hogy repüljük le az ellenőrzőt.