HTML

Pilóta leszek!

Élményeim a vitorlázó repüléssel való ismerkedés során

Friss topikok

  • Big Blaster: @Glider pilot: Szia! Örülök, hogy tetszik a blogom. Sajnos nekem az idén nem sok babér termett. Az... (2012.09.25. 22:19) Derült égből C vizsga :-)
  • Sas155: Simán összejön. Itt van még az augusztus, meg a szeptember is jó erre. Nagy nyugodt termikek. :-) (2011.08.15. 16:12) Útban a C vizsga felé II.
  • Big Blaster: Sok sikert hozzá. Remélem összejön neked. Ebben a válaszban akartam először leírni, hogy én mire j... (2011.08.11. 21:37) Útban a C vizsga felé I.
  • suti1979: Akkor jelezzél legközelebb neki az oldalkormannyal, vagy szólj az oktatonak, mert így gyilkolja a ... (2011.07.24. 06:54) B vizsgás vagyok!
  • _Karak_: Gratulálok! Nincs is szebb és maradandóbb élmény az első egyedüli iskolakörnél! A következő szép ... (2011.07.05. 10:48) Megvolt!

Linkblog

Nem is tudom, hogy hol kezdjem a mai napról szóló posztot. A lényeg a címből látszik: megvan a C vizsgám!!!!!!! :-)) A hozzá vezető események alább olvashatók.

Szóval egy hétvége kihagyása után ma mentem ki a reptérre újból. Igazából nem számítottam semmire és nem is úgy indultam el, hogy ma valami nagyot fogok alkotni. Csak szerettem volna szívni egy kis repülőtér szagot, meg esetleg repülni egy kicsit, hogy ne essek ki teljesen a gyakorlatból.

Biciklivel szoktam kijárni a reptérre, amit csak azért említek, mert ez a tény most kicsit megkeverte a reggeli utat, ugyanis kb. félúton defektet kaptam. Mivel eléggé ki szoktam számítani az időt, biztos voltam benne, hogy a sorakozóra már sehogyan sem fogok időben kiérni, ami azzal is járhat, hogy ma egyáltalán nem repülhetek. Két választásom volt: vagy tolom a bringát és kigyalogolok a reptérre, de akkor hazafelé végig tolhatom majd, vagy visszafordulok és vagy autóval vagy másik biciklivel újból megpróbálok eljutni a reptérre. Az utóbbi mellett döntöttem. Amíg haza felé toltam a cangát azon járt az eszem, hogy az égiek nem akarják, hogy én ma repüljek. A kérdés az, hogy ha mégis kimegyek a reptérre, akkor megjutalmaznak az állhatatosságomért, vagy megbüntetnek a makacsságomért? :-)) Végül fél óra késéssel, de ott voltam a szép zöld gyepen. Igazából nem késtem le semmiről, mert olyan kevesen voltunk, hogy a kipakolás, start berendezés, stb. sem történt meg teljesen, így egy kicsit még ezekben is tudtam segíteni.

Mivel összesen 5 növendék volt csak velem együtt, nem volt igazán sok repülési feladat. Az egyik srác már a B vizsga előtt állt, így először ő zavarta le a köreit. Utána gratulálhattunk neki a vizsgához. Másik fiatal növendék társam az első egyedül repülésére gyúrt, szerencsére neki is összejött a dolog, így a helyi szokások alapján palacsintát is ehettünk. Az érdekesség, hogy a srác édesapja szintén növendék pilóta és ő is éppen ma jutott el odáig, hogy ha minden ellenőrző repülés sikerül neki, akkor elengedik egyedül. Ő kicsit nehezebben jutott el idáig, de nagyon drukkoltam neki, hogy végre elengedjék egyedül. Szerencsére így is lett, így a klub életében talán először, apa és fia egy napon lett egyedül repülő.

Nekem mára betervezték a C vizsga előtti oktatós termik ellenőrzőt és persze lehetőség szerint a vizsgáért is repülhettem. Az időjárás nem volt a legideálisabb, mert gomoly felhő képződés egyáltalán nem volt, így csak száraz termikek kialakulásában lehetett reménykedni. Szerencsére a reptér közelében elég sok olyan hely van, ahol ezekre lehet számítani, ha elég erős a besugárzás. Hál' istennek már az első felszállásból sikerült találni némi emelést, így kb. 15 percet viszonylag gond nélkül fenn tudtunk maradni. Aztán kiestem a termikből, de szerencsére találtunk egy másikat, így összességében 30 percet tudtunk fent maradni. A legnagyobb magasságunk 800 méter volt, innét azért elég sokáig lehet próbálkozni a termik fogással. Ennek a repülésnek nagyon örültem, mert így megvolt végre a II./5 feladatom. Most már tényleg csak rajtam múlt, hogy mikor lesz meg a C vizsgám. 

Volt egy kis szünet, mert utas repültetést végeztünk, de végre újból én ülhettem a gépbe, most már egyedül. Nagyon reméltem, hogy a korábbi emelésekből még maradt annyi, hogy meglegyen a negyed órám. A csörlés nem volt valami jó, mert elég hektikusan húzott a csörlős. Persze lehet, hogy én sem csináltam mindent jól, de a csörléssel egyébként nem szokott különösebb gondom lenni, de most nagyon egyenetlen volt a sebesség. Szerintem max. 350 méterre sikerült feljutnom. Kis utazás után elkezdtem körözgetni és szerencsére találtam is némi emelést. Nem volt túl profi a mutatvány, mert 400-450 méter fölé nem igazán emelkedtem soha, de szerencsére az idő nekem dolgozott. Annak is örültem, ha nem süllyedt a gép. Sajnos sikerült kikeverednem az emelési zónából és már a leszállást fontolgattam, amikor az utolsó pillanatban újból sikerült találnom egy feláramlást. Ezzel együtt már megvolt az időm, így már azt sem bántam, hogy utána -3 m/s-al süllyedt a gép. Besoroltam az iskolakörre és leszálltam. Baromira örültem persze, hiszen tényleg nem gondoltam, hogy a múltkori eredménytelen hét után ilyen gyorsan összejön a vizsga. Végül 17 percet sikerült repülnöm, így simán megvolt a feladat. Szóval így esett, hogy C vizsgásként sikerült zárni az üzemnapot, amire reggel nem mertem volna nagyobb összeggel fogadni. :-) Amit tanulságként leszűrtem, hogy nem kell mindenáron a felhőkre várni, lehet termiket találni kék ég alatt is és ilyen időben is lehet repülni akár fél órákat is.

Érdekes egy nap volt ez is. A reggeli malőr miatti késés, a kis létszám ellenére nagyon eredményes üzemnap volt számomra, és a többiek számára is. Az 5 növendékből végül lett ma két vizsgás és két egyedül repülő! Volt palacsintázás, a zárás után a büfében sörözés. Bánhatja aki nem jött ma ki. :-) 

Címkék: repülés vizsga vitorlázó

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilesz.blog.hu/api/trackback/id/tr133186272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktormike 2011.08.30. 10:42:11

Gratulálok a C-vizsgádhoz!
Innentől már tényleg vitorlázórepülés amit csinálsz.
A növendékeimnek azt szoktam mondani, a C-vizsgáról még (legtöbbször) a termik tehet, a jó termikelést a 1/2 órák 1 órák alatt tanulják meg.
Biztosan a te technikád is finomodni fog, ne aggódj. Fontos, hogy a hibáidat felismerd és elemezd (és persze javítsd), ezt a blogod tanulsága szerint meg is teszed, tehát minden adva van a további sikerekhez!
Hajrá, és ne hagyd ki az olvasóidat az újabb élményeidből!
Üdv. VM

suti1979 2011.08.31. 08:26:57

Na ugye. :) Grat! :)

Igen mostmár az időtartam repülés jön és szerintem idén még az 1 óra is simán meglesz. :)

Tényleg nálatok mi a tematika C után?
Nálunk: Oktatói fél óra, 2 db egyedüli fél óra, oktatói 1 óra, aztán Ka8b típus és jöhet vele az 1 és a két 3 óra.

Trog_Air 2011.09.22. 10:47:43

:) Gratula, en az osszes idotartamomat (az otora kivetelevel, amikor volt nemi felho) szarazban repultem ki. Keresd a talajon levo termikhelyeket, meg sokat repulj szarazban es nezd meg, hol dobja meg a gepet a repter kornyeken. Az elejen sokat segit :)

Sas155 2012.05.14. 09:44:09

Szia!

Nálatok beindult már az élet, idén sikerült már időtartamot repülnöd?

Üdv: Sas

Big Blaster 2012.05.14. 20:32:46

@Sas155: Szia! Igen, a hosszú hétvégén indult a szezon. Akkor más elfoglaltság miatt nem tudtam kimenni. Eddig két alkalommal voltam kint, de csak oktatóval repültem két iskolakört mindösszesen, mivel nem volt még meg a tél végi ellenőrző vizsgám. Remélem most a hétvégén sikerül az oktatós félórát megrepülni.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2012.09.25. 18:34:46

Először is gratula neked a C vizsgához! :)

Másrészt szeretném elmesélni, hogy mekkora dejavu érzés a blogod nekem... Néhány éve kezdtem el foglalkoznia vitorlázórepüléssel, már akkor terveztem egy PONTOSAN UGYANILYEN blog írását, de aztán az élet közbeszólt, és nem tudtam haladni a képzéssel, így a blog írásról is letettem. Idén júniusban azonban változott a helyzet, újrakezdtem a dolgot, immár nem akadályoz semmi. Szinte heti szinten eszembe jutott hogy regisztráljak a blog.hu-ra, mert minél később teszem ezt meg, annál több dolgot kell majd emlékezetből írnom :) Ma éppen meg akartam lépni végre a dolgot, amikor teljesen véletlenül rátaláltam a Te blogodra :)

Kicsi a világ, és nagyon furcsa véletleneket hoz az élet. Pl. majdnem ugyanott tartunk a képzésben.. (én a héten fogok C-zni, már ha sikerül). A bringadefektes eset pedig velem is ugyanígy történt meg néhány hete! Kicsit olyan érzésem van, mintha megírta volna valaki helyettem a blogom :DDD

Lényeg a lényeg: sok kitartást neked a repüléshez és a bloghoz is, én biztosan visszajáró olvasó leszek.. :)

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2012.09.25. 21:19:55

Közben leesett hogy mindez egy éve történt veled (hülye blog.hu motor, csak a commentekben mutatja az évet..), de sebaj :)

Big Blaster 2012.09.25. 22:19:58

@Glider pilot: Szia! Örülök, hogy tetszik a blogom. Sajnos nekem az idén nem sok babér termett. Azért sem írtam új posztokat, mert nem volt miről. Nagyon keveset repültem és nem jutottam előre semennyit. Részben az én hibám, részben a körülmények sem teljesen úgy alakultak, ahogy az idény kezdetekor gondoltam.
Sajnos valahogy a lelkesedésem is elfogyott. Nem tudom, hogy jövőre folytatom-e egyáltalán.
Sajnálom, hogy így alakult a dolog, de ez van. Neked több sikert kívánok a repüléshez. Azért valamennyi remény van, hogy jövőre újrakezdem a kiképzést. Majd meglátjuk.
süti beállítások módosítása