HTML

Pilóta leszek!

Élményeim a vitorlázó repüléssel való ismerkedés során

Friss topikok

  • Big Blaster: @Glider pilot: Szia! Örülök, hogy tetszik a blogom. Sajnos nekem az idén nem sok babér termett. Az... (2012.09.25. 22:19) Derült égből C vizsga :-)
  • Sas155: Simán összejön. Itt van még az augusztus, meg a szeptember is jó erre. Nagy nyugodt termikek. :-) (2011.08.15. 16:12) Útban a C vizsga felé II.
  • Big Blaster: Sok sikert hozzá. Remélem összejön neked. Ebben a válaszban akartam először leírni, hogy én mire j... (2011.08.11. 21:37) Útban a C vizsga felé I.
  • suti1979: Akkor jelezzél legközelebb neki az oldalkormannyal, vagy szólj az oktatonak, mert így gyilkolja a ... (2011.07.24. 06:54) B vizsgás vagyok!
  • _Karak_: Gratulálok! Nincs is szebb és maradandóbb élmény az első egyedüli iskolakörnél! A következő szép ... (2011.07.05. 10:48) Megvolt!

Linkblog

Ma folytatódtak az I/4-es feladat repülései. Nagy reményekkel vágtam neki a mai napnak, mert a héten elég sokat foglalkoztam fejben a repüléssel. Főleg a csörlés közbeni teendőket próbáltam átgondolni, hogy lehetőleg mindent jól csináljak majd, de egyéb olyan problémákat is igyekeztem végig gondolni, amikre emlékeztem a múltkori repülések idejéből, pl. hogy ne felejtsem jelenteni a kötél leakadást, és hasonló dolgok.

Szóval úgy indultam neki a mai napnak, hogy igyekszem mindenre odafigyelni és jól csinálni a dolgokat. A csörlés úgy érzem, hogy valóban elég jól ment, de sok dologban sajnos egy helyben toporgok. Még mindig problémát jelent az iránytartás, fordulók csúszásmentes kivitelezése, sebességtartás, stb. Szóval elég szenvedős volt a mai nap, mert nem igazán éreztem, hogy ötről hatra jutottam volna. Nem kenődtem el azért emiatt, mint az elején, de nagyon örülnék, ha jobban mennének már ezek az alapvető dolgok. Valaki írta korábban, hogy az I/4-ek alatt volt egy olyan pont, amikor úgy érezte, hogy soha sem fogja megtanulni rendesen vezetni a gépet. Na most én is valami ilyesmit érzek. Pedig próbáltam nagyon nyugodt, koncentrált állapotban vezetni, hogy ne csináljak felesleges kormánymozdulatokat, de nem igazán sikerült ehhez tartanom magam. Valahogy ösztönösen még mindig sokszor a csűrővel próbálom az iránytartást megoldani, pedig az oktató nagyon sokszor mondja, hogy csak az oldalkormányt használjam, de egyszerűen mindig a botot kezdem jobbra balra húzgálni. Talán az autó vagy bicikli vezetés közbeni beidegződés miatt van, hogy ösztönösen kézzel akarom mindig irányítani a gépet. Na erről kellene valahogy leszoktatnom magam. Másik gond, hogy fordulóban túlságosan óvatosan (meg lehet, hogy későn is) lépek az oldalkormányba, így mindig megcsúszik befelé a gép.

Azért bízok benne, hogy valamikor az I/4 végén már jobban fognak ezek menni, és nem kell pót repüléseket végeznem, hogy tovább engedjenek.

Mivel az időjárás elég változékony volt, így ma csak hármat tudtam repülni. A délelőtt egész jól kezdődött, elég hamar lezavartunk az első köröket, de aztán megfordult a szél, így át kellett települni a reptér másik végébe. Sajnos ez élég sok időveszteséget okozott. Később szokás szerint kezdett turbulenssé válni az idő, így a kezdők nem repültek tovább. Délután 4 óra körül a távolban már kezdtek zivatarfelhők kialakulni, aztán a reptéren is felerősödött és újból megfordult a szél, így jobbnak láttuk összepakolni a cuccot és betenni a hangárba a gépeket.

Röviden ennyi történt ma. Remélem következő alkalommal sikerül egy-két dologban valami fejlődést felmutatnom. Már nagyon nem bánnám.

Címkék: oktatás repülés problémák vitorlázó

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilesz.blog.hu/api/trackback/id/tr132867976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suti1979 2011.05.02. 10:44:15

Du nát wöri. ;)

Én I/4-ből a 12-nél járok és most éreztem először, hogy én vezetem a Góbét és nem ő engem. (Igaz neki nagyobb rutinja van repülésben. ;)

Kérd meg az oktatót, hogy ha elég a magasság a hosszú falon, csináljatok 360-as fordulókat az iskola körben, azzal is sokat fogsz fejlődni.

Nekem leginkább a csőrlés okozott eddig gondot, mert április óta (amióta kezdtem) alapvetően csak oldalszélben csőröltem és az nem könnyíti meg a kezdő dolgát. ;)

Senki nem születik úgy, hogy tud repülni. De ha elszántan akar valamit az ember, azt meg tudja csinálni, max az a kérdés, hogy mennyi idő alatt, de meg tudja csinálni. ;)

nemjópasi 2011.05.02. 16:37:43

A mi oktatóink már az elején belénkverték az oldalkormány megfelelő használatát (kevés a láb, több lábat!), úgyhogy az I/4 vége felé ezzel már nem volt gond. Az oldalszeles csőrlés tényleg szívás kezdőként én is folyton kovályogtam közben össze-vissza... :)
süti beállítások módosítása