Igazából erről nagyon sokat nem akarok írni: hosszú, alapvetően érdekes, de már nagyon várom, hogy vége legyen és elkezdődjön a gyakorlati kiképzés, az igazi repülés!
Annyit azért elmondok, hogy a tanfolyam 10 hétvégi alkalomból állt, tehát több mint 2 hónap alatt értünk az anyag végére. Sokkal több ismeretet szereztünk, mint ami pl. a gépkocsi vezetői jogosítvány megszerzéséhez szükséges. Ezt úgy értem, hogy lényegesen komolyabb elméleti felkészítés után lehet valakiből vitorlázó pilóta növendék, mint ami pl. egy autó vezetői jogsi megszerzéséhez szükséges. Azt hiszem ezt jól látszik abból, hogy mennyire nem tudják felmérni a friss jogsis autóvezetők, hogy mit enged meg a fizika pl. kanyarodás közben. Persze ezen nem is lehet csodálkozni, mivel gőzük sincs arról, hogy mi tartja az úton a kanyarodó autót, hiszen nem is tanítják meg nekik. Ne ez itt nincs így. Részletekbe menő fizikai magyarázatot kapunk arról, hogy a repülő mitől repül és mitől nem. Anélkül nem engedik az embert gépet vezetni, hogy ne tudja, mi a franc miatt marad egyáltalán a levegőben? Persze ez csak egy része az oktatásnak, ettől sokkal több dolgot kell megtanulni.
Ha minden jól megy, ezen a hétvégén végre levizsgázunk az elméleti anyagból. Utána még egy akadályt kell vennem és ez nem más, mint az orvosi alkalmassági vizsgálat! Nagyon remélem, hogy most nem fogok úgy járni, mint huszonegynéhány évvel ezelőtt. Szemüveg most nem lehet már gond, más egészségügyi problémámról meg nem tudok, ami kizáró ok lehetne. Azért kicsit izgulok, hogy minden OK legyen, de arra gondolok, hogy MEG KELL LENNIE és kész! Más lehetőség nincs.